ترفندی برای انتخاب خواب هایی که می بینید! – دامنه مناسب نام تجاری

جام جم آنلاین: روشی برای القای خواب‌های روشن (lucid dreams) اولین بار به طور مستقل تأیید شده و ممکن است در ترکیب آن با روش‌های دیگر نتایج بهتری به دست بیاید
دکتر اسپای در نشریه علمی دریمینگ (Dreaming به معنی رویاپردازی) گزارش کرده، روش آزمایش واقعیت به تنهایی اثری ندارد، اما ۵۳ درصد کسانی که این روش را به همراه روش خواب روشن القا شده با یادیار امتحان کرده‌اند، موفق شدند خواب روشن ببینند. زمان انجام آزمایش هر شب ۱۷ درصد شرکت‌کنندگان موفق به دیدن خواب روشن می‌شدند. با توجه به این موضوع که هیچ گونه عامل خارجی مانند ماسک یا تاباندن نور در چشم در این پژوهش استفاده نشده، این میزان از موفقیت بسیار چشمگیر است.

نیمی از مردم طی عمر خود، خواب روشن را یک بار در زندگی تجربه می‌کنند، اما برای بیشتر مردم این پدیده خیلی نادر است. بیشتر مردم در زمان دیدن خواب‌های روشن زود از خواب بیدار می‌شوند، اما دکتر اسپای می‌گوید این افراد می‌توانند با تمرین، مدت این خواب را تا یک ساعت هم افزایش دهند. او امیدوار است با ادامه این آزمایش‌ها روی داوطلبان بیشتر راهی برای سریع‌تر شدن این روند در رسیدن به خواب روشن دیدن پیدا کنند تا از آن در درمان مواردی مثل کابوس و… استفاده شود.

جام جم آنلاین: روشی برای القای خواب‌های روشن (lucid dreams) اولین بار به طور مستقل تأیید شده و ممکن است در ترکیب آن با روش‌های دیگر نتایج بهتری به دست بیاید. در طول این پژوهش، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان موفق شدند، به طور واضح خواب ببینند که این امر در مدت یک هفته و با توجه به این که هیچ گونه عامل خارجی در آن دخالت نداشته، رکورد محسوب می‌شود.
خواب یا رویای روشن به خوابی گفته می‌شود که در آن،‌ فرد آگاه باشد که دارد رویا می‌بیند و به طور نسبی قادر باشد، بخش‌هایی از روند آن رویا را تغییر دهد. تا مدتی پیش،‌ خواب روشن افسانه‌ای در نظر گرفته می‌شد که شک‌های زیادی در مورد واقعی بودنش وجود داشت، اما بعدها علم وجود این گونه از خواب را تأیید کرد و حتی روش‌هایی برای بالا بردن احتمال وقوع این نوع رویا پیدا کرد. بعضی از این روش‌ها به ادوات پیشرفته نیازمند بود و بعضی دیگر نیز روش‌های امن و قابل اعتمادی نبودند. خواب روشن برای مردم تجربه‌ای بسیار لذت بخش است و برای درمان افرادی که دچار ضربه روحی شده‌اند و کنترل رفتارهای ناسالم بسیار مفید است، اما نبود روش مطمئن و در دسترس، یکی از کاستی‌ها به شمار می‌رود.

دکتر دنولم اسپای از دانشگاه آدلاید تحقیقی در جهت ارتقای روش دستیابی به خواب روشن ترتیب داد که در آن، ۱۶۹ داوطلب حضور داشتند. در یکی از آزمایش‌ها به نام آزمایش واقعیت، داوطلب عادت داده می‌شد تا همیشه وضع بیداری خود را بسنجد. همچنین از طریق روش «خواب روشن القا شده با یادیار» به شرکت‌کننده گفته شده بود، ساعتش را تنظیم کند تا پنج ساعت بعد از به خواب رفتن بیدارش کند و جمله «دفعه بعد که خواب دیدم به یاد خواهم داشت که دارم خواب می‌بینم» را تکرار کند و سپس بخوابد. همچنین به وی گفته شده بود خواب روشن را برای خود تجسم کند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *